31. elokuuta 2013

Haaste - Näin muokkaan kuvani

Sain tämän haasteen jo elokuun alussa Hanneleelta ja muutama päivä sitten vielä Anniinalta. Kiitos paljon molemmille tästä haasteesta.

Säännöt : 
1. Kiitä tietenki haasteen antajaa taas tästäkin urakasta!
2. Sisällytä postaukseen alkuperäinen täysin muokkaamaton kuva ja muokattu kuva.
3. Kerro mitä yleensä teet, kun muokkaat kuvia blogia varten sopivaksi. Mitä ohjelmaa käytät?
4. Haasta viisi muuta bloggaajaa!

Mulla oli yhdessä vaiheessa käytössä järkkäri, mutta mä en vaan ikinä oppinut käyttämään sitä ja se oli iso ja sitä ja tätä ja tuota. Niimpä myin sen pois ja kävin ostamassa gigantista TÄMÄN kameran. Ei se nyt tietenkään järkkäriä voita, mutta on mulle juurikin sopiva kynsien kuvaukseen. Yleensä myös jos kamera ei ole mukana niin kuvaan Iphone5, jolla saan omasta mielestäni todella hyviä kuvia myös :) Mutta löpinät noista sikseen.

Muokkaamaton kuva
Kuvaan kynnet kesäisin parvekkeella, jos ei ole pimeää / sada vettä ja on valosaa. Muuten kuvaan kynnet sisällä kuvausteltassa luonnonvalolampun alla.



Mä muokkaan näitä kuvia omasta mielestä kauheen vähän.

Kuvanmuokkaus ohjelmana mulla on uusin picasa 3 ja sillä teen kaiken tarpeellisen. Ensiksi rajaan kuvan, että näkyviin jäisi vaan kynnet ja vähän taustaa.


Sen jälkeen säädän vähän valoisuutta, korjaan värejä ja välillä lisään hieman varjostusta. Tämän teen siis vain ja ainostaan, jos kuva vaatii sitä. Välillä kun nuo värit tuppaa muuttumaan ( varsinki pinkit, oranssit ja punaiset ) ihan vääriksi.



Lopuksi vielä lisään vesileiman milloin minnekin :D Ja siinä mun muokkaus ! Ihan joskus harvoin saatan poistaa muutaman koirankarvan tai jos lakkaa on jääny tosi rumasti reunalle ni sen, mutta en koe sitä tarpeelliseksi.

Muokattu

Saanki samalla esiteltyä teille äitin uudet kynnet ihan pikasesti. Kynsilla H&M : Make me blush lumikkilakka. Lakkaa kynsillä kaksi kerrosta riitti peittämään hyvin. Mä olin lukenut jostain, että tää ei olis kauheen hyvä levittymään, mutta mulla ei kyllä ollut mitään ongelmaa.

Sitten vielä valumat kikon : 639 Golden mandarin lakalla, joka on persikkainen oranssi kultaisella shimmerillä.

Nää onnistu jo ehkä pikkusen paremmin kuin edelliset valuma kynnet. :D

Ajattelin vielä tähän loppuun laittaa pari muokkaamatonta ja muokattua kuvaa.

Käytetyt. Muokkamaaton 

Käytetyt. Muokattu

Essence : Aluslakka
H&M : Make me blush
Kiko : 639 Golden mandarin


Kesällä. Muokkamaaton

Kesällä. Muokattu ! 


Jes ! Yksi haaste jälleen tehty ja yksi olisi vielä tekemättä. Mä oon niin huono muistamaan näitä, niimpä oon kirjannu nää ylös ;)

Tää haaste on ollu jo melkeen kaikilla mutta haastan seuraavat henkilöt ( jos ette oo jo tehny )

AnniPinja  ja Niniane

Fani




6 kommenttia:

  1. Kiitos tästä, eipä mulle ollu vielä kukaan tätä antanu :)

    VastaaPoista
  2. Hei, pienennätkö kuvat myös Picasassa? En löytänyt sieltä kohtaa, jossa kuvan kokoa voisi pienenentää. Ja jos pienennät, niin minkä kokoiseksi? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oo ikinä pienentäny mun kuvia :o en oo myöskään nähny picasassa sellaista kohtaa? Oon kuullu, että paintilla pystyy pienentää? :)

      Poista
  3. Voitko tehä postauksen sun tatuoinneista?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En viitsi tehdä postausta tatuoinneista. Oon saanu niin paljon törkeitä kommentteja, haukkumisia, ja päätynyt vaikka minne sivuille tatuointtieni takia. :/

      Poista

Kiitos kommentista ♥