27. helmikuuta 2015

Ne täydelliset ranskislakat

Multa on muutamaan otteeseen pyydetty postausta parhaista ranskislakoista. Mulla on käytössä itsellä kaksi lakkaa, jotka on saanut jäädä kokoelmaani ja olen itse kokenut ne juuri täydellisiksi, muut ovat saaneet lähteä suoraan eteenpäin.


Tänään esittelyssä kaksi THE ranskislakkaa Essie Sugar Daddy ja Lumene CC Nail Concealer. Näistä Sugar daddy:n oon omistanut jo pidempään ja se on itselleni se THE one ranskislakka. Lumenen hankin melkein heti, kun niitä rupesi kauppoihin tulemaan.


Tikulla lakat ovat lähes dupet, mutta kynsillä huomaatte eron. Tikuilla lakkaa kaksi kerrosta ja ensimmäisenä Sugar Daddy, joka on lakoista hieman peittävämpi.


Voi hitsi! Ihan ekana harmittelen noita kynsiä. Ne oli vielä hetki sitten niin pitkät ja hyvässä kunnossa. Nyt neljässä kynnessa on kunnon halkeamat ja joudun koko ajan viilata niitä lyhyemmiksi, että ne pysyisi edes jotenkin kunnossa.

Essien sivuilla Sugar Daddya kuvaillaan kylmäksi ja raikkaaksi vaalean pinkiksi. Minusta lakka on enemmänkin kylmän vaalean nude, joka taittaa hieman vaaleanpunaiseen. Näihin kynsiin lakkasin 3 kerrosta, jotta sain hyvän peittävyyden. Jos en olisi koristellut mitenkään näitä, niin kaksi kerrosta olisi riittänyt hyvin ja kynnet olisi näyttäneet luonnollisen kauniilta.


Lumene CC Nail Concealer eli cc-tuote kynsille. CC:n tarkoitus on peittää kynnen virheitä ja tasoittaa kynnen omaa väriä. Sopii hyvin myös ranskilakaksi. Lakkaa kynsillä on kaksi kerrosta ja sillä sai hyvin peittävän lopputuloksen ja kynnet näyttää oikein kauniilta ja luonnollisilta. Tämä myös peittää keltaisuutta, jos sitä kynsillä on. Itselläni tosin aika vähän sitä onneksi on. Väriltään tämä on roosaan taittava nude.


Hinnaltaan Essie on kalliimpi noin 10-12€ ja Lumene 6€. Tosin Essiessä lakkaa on 13.5ml ja Lumenessa 5ml, eli minun matikkapäällä Lumene on silloin kalliimpi. Molemmat ovat lakkoina oikein hyviä, eikä kummastakaan ole mitään pahaa sanottavaa. Plussaa leveistä sudeista, jotka on kuin omille kynsilleni tehty.

Jos minun pitäisi suositella näistä jompaakumpaa, niin en osaisi valita kumpaa eli sanoisin, että hanki molemmat! :)

Omistatko sinä jo molemmat vai onko sinulla joku muu ranskislakka käytössä?

Allekirjoitus-Purkkimafia

1 kommentti:

  1. Jonna H.
    perjantai 27. helmikuu 2015 at 19:12 (3 kuukautta ago)
    Ei löydy. Mun suosikit löytyy OPI:lta Bubble Bath ja Coney Island Cotton Candy, joista Bubble Bath on kynsillä ehkä enemmän tuo Lumene ja Cotton Candy tuo Essie.

    Vastaa

    Fani
    lauantai 28. helmikuu 2015 at 08:53 (3 kuukautta ago)
    Okei, mä en oo ikinä vielä törmännyt noihin kahteen lakkaan. Täytyykin katsoa, jos tulee joskus eteen. :)

    Vastaa

    Emmi
    perjantai 27. helmikuu 2015 at 19:13 (3 kuukautta ago)
    Molemmat näyttää hyviltä ranskislakoilta. Mua rupes kyllä kiinnostaa tuo Lumenen CC-lakka, täytyy testata! :-)

    Vastaa

    Fani
    lauantai 28. helmikuu 2015 at 08:54 (3 kuukautta ago)
    Suosittelen hankkimaan sen. :) Mun täytyy kohta jo ostaa sitä varapullo. :D

    Vastaa

    Anni
    lauantai 28. helmikuu 2015 at 00:39 (3 kuukautta ago)
    Mulla on semmone Lumenen vanhaa tuotantoa oleva aluslakka, joka nuden värinsä ja peittävyytensä takia sopii hyvin ranskiksen pohjaksi. Luottolakat ranskispohjaan ovat myös Ciatén Cutie Pie ja Gina Tricotin Nude pink :) Oon kyllä miettiny hankkivani seuraavaks jonkun Essien nudeista, kunhan nää nykyset lakat on käytetty. Ehkä se on juuri tämä sun esittelemä.. :)

    Vastaa

    Fani
    lauantai 28. helmikuu 2015 at 08:56 (3 kuukautta ago)
    Muistaakseni mullakin on joskus ollut se Lumenen vahhempaa tuotantoa oleva, mutta oon käyttänyt sen jo loppuun. :) Löytyyköhän multa tuo Ciaten lakka? En oo muuten varma. Essietä voin kyllä suositella :)

    Vastaa

    Jenni
    lauantai 28. helmikuu 2015 at 03:03 (3 kuukautta ago)
    Itsellä on käytössä Essien Sugar Daddy tai Ginan Puff Powder. :)

    Vastaa

    Fani
    lauantai 28. helmikuu 2015 at 08:56 (3 kuukautta ago)
    Jes! Sugar Daddylle iso plussa. :p

    Vastaa

    Hannatic
    lauantai 28. helmikuu 2015 at 10:38 (3 kuukautta ago)
    Mulla on tuo CC, mutta eniten tykkään Lumenen Gel Effect -sarjan sellaisesta hennon vaaleanpunaisesta 2 Runoni. Se on aika sheer niinkuin ranskislakka mun mielestä saa ollakin ja siinä on ihanan hentoinen sinertävä shimmer, jonka ansiosta sillä saa tosi täydellisen näköisen ranskispohjan kun se taittaa vähän kylmään niin keltaisuudet katoaa.

    Vastaa

    Fani
    sunnuntai 1. maaliskuu 2015 at 10:55 (3 kuukautta ago)
    Kiitos kommentista. Mun täytyy varmaan napata seuraavalla kauppareissulla itsellenikin tuo. Kuulostaa meinaan juuri täydelliseltä. <3

    Vastaa

    säpä
    lauantai 28. helmikuu 2015 at 10:47 (3 kuukautta ago)
    Mä lakkaan ranskiksia tosi harvoin, vaikka ne nättejä onkin. Johtuu varmaan osittain siitä, että mulla napsahtaa aina joku kynsi katki ja ranskiksissa se muoto- tai pituusero ärsyttää enemmän mun silmää. :D
    Mä olen kyllä miettinyt uuden ranskislakan ostamista varoiksi, tuo CC-lakka vähän houkuttelisi.. :)

    Vastaa

    Fani
    sunnuntai 1. maaliskuu 2015 at 10:56 (3 kuukautta ago)
    Ei mullakaan kyllä usein ranskiksia ole nähty. :) Siinä kyllä pitää olla tarkkanan, että kaikki näyttäisi samalta. Sen takia yleensä teenkin vielä glitter rajan, jotta se näyttää paremmalta. :)
    Kannattaa hankkia varuiksi, jos vaikka joskus innostuukin!

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ♥